יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

איגוד עובדות הסיעוד בישראל


כותבים פלאייר ראשון באנגלית, ואז מתרגמים אותו לשבע שפות: טגאלו (פיליפינית), הינדי, נפאלי, סינהלה (סרי לנקית), רוסית, רומנית ועברית.

העלון מתחיל: "סולידריות בין אדם לאדם, עובד לעובד ובין כלל העובדים בעולם הוא הערך הבסיסי שמאחד אותנו "

ככה יצאנו לדרך לפני חודשיים. מטרה ראשונית: לחלק 5000 עלונים ולשמוע מה התגובות בשטח.


כדאי שנבין את תנאי ההעסקה של העובדות האלה: עובדות הסיעוד משלמות דמי תיווך של כעשרת אלפים דולר כדי להגיע לישראל. בהגיען הן נמצאות בבית המטופל 24 שעות ביממה, כל השבוע פרט ל- 24 שעות הפסקה. השכר הממוצע הוא כ- 3200 שקל.

ביטוח לאומי, שמשלם קצבת סיעוד לקשישים, מעביר את הקצבה לעובד דרך חברת כוח אדם שחותכת כמעט חצי. כך יוצא שגם העובדת מרוויחה פחות, וגם המטופל הקשיש משלם יותר.


התחלנו מלאים בחששות: ניסיון איגוד של מהגרי עבודה בישראל עדיין לא הצליח, העובדות מאוד חוששות ומפוחדות לדרוש את התנאים המינימליים, מפחדות לפוטר ואז לאבד את הויזה. לפעילות הרציניות אין מספיק זמן לתפעל מערכת כזאת ב- 24 שעות ההפסקה שיש להן בשבוע.

מצד שני ידענו שהקהילות מאוד חזקות ומגובשות ושהמצב חייב להשתנות.


יצאנו לדרך, קבוצות של פעילות מכל הקהילות, יחד עם מלווים ישראלים מ"כוח לעובדים", איגוד עובדים דמוקרטי המאגד עובדים ממגוון תחומים בארץ: מנחי האוני' הפתוחה, מטפלות משפחתוני התמ"ת, מטפלי כללית רפואה משלימה ועוד. ופעילים מארגון "תבל בצדק" שעובדת עם הקהילה הנפאלית בארץ.


נכנסים לדירות של העובדות, מדברים בכנסיות, מארגנים אירועים ואסיפות ומפיצים את בשורת האיגוד. הפעילות אומרות לעובדות "אם עד היום, כל פעם שיש לנו בעיה אנחנו הולכות ל"קו לעובד", כשיהיה לנו איגוד, נוכל כקבוצה לדרוש את מה שמגיע לנו". בחודש הראשון הפצנו את הבשורה, ובזה הצלחנו.


בחודשים הקרובים צפויה לנו עבודה רבה וקשה. קבוצות עבודה בירושלים, ת"א וחיפה מתארגנות. כנס גדול בגן סאקר בי-ם יתקיים ב- 24/10 ובחירות לסניף בת"א יתקיימו בעוד כחודש.

מטרת הקבוצות אחת: להגיע ולצרף כמה שיותר חברות חדשות לאיגוד. כולם מוזמנים להצטרף לעשייה החשובה והאמת, גם מאוד מהנה.



בברכת סולידריות

אופיר טובול, רכז ההתאגדות


ליצירת קשר:

אופיר (ת"א) 054-6217282

נגה (י-ם) 0547387277

אריה (חיפה) 0527386868

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה